2009. május 10.

Fehér Leander (White Oleander, 2002)

Évekkel ezelőtt egyszer láttam ezt a filmet. Beleszerettem. Hosszan kutakodtam éveken át, honnan tudom letölteni. Természetesen hiába kerestem, ügyetlenke létemre nem találtam. De tegnap valahogy ráakadtam egyszer csak... holott nem is kerestem. Ilyenek a véletlenek :) Ma újra megnéztem... nem hiába az egyik kedvenc filmem. Mindenkinek, aki még nem látta, ajánlom figyelmébe. A hatás garantált...

Thomas Newman - Every insult (White Oleander soundtrack) music link
White Oleander trailer link
White Oleander plakát link :)

A sztori nagy vonalakban:
Astrid tizenötéves kamaszlány. Kaliforniában él édesanyjával, a szép, szabados életű költőnővel, Ingriddel. Életük nyugodtan zajlik, amíg be nem lép a családi idillbe a nyugtalanító Barry. Ingrid őrülten szerelmes lesz belé, a férfi viszont elhagyja őt és tönkreteszi életét. Bosszúból Ingrid megöli a férfit egy halálos méreggel, amely kedvenc virága kivonatából készült. A gyilkos nőt életfogytiglani börtönre ítélik, Astrid kálváriája pedig elkezdődik. Nevelőotthonok és nevelőszülők tucatjait kénytelen elviselni. Korán megismeri a szerelmet és a megaláztatást, a vak hitet és a kiábrándulást, a drogokat és az éhezést. A viharos évek alatt csak az édesanyjával folytatott levelezés tartja benne a lelket. Ingrid ahogy tudja, megpróbálja felkészíteni lányát a túlélésre, Astrid viszont tapasztalatai által a szeretet értelmével ajándékozza meg a szenvedélyből tévútra tért anyát...

Amerikai filmdráma, de ha létezik tökéletes film, hát ez az

1 megjegyzés:

Wildwood Flower írta...

Kösz az ajánlót, felkeltetted az érdeklődésemet. :)