2009. november 16.

Holt virágok


Holt virágok porrá válnak
Mesét suttognak a fáknak.
De elrohan a lepkeszárnyak
Mennybemenetele;
Mielőtt meglátnád ráncaik
Csillogni a víztükörbe'.

Holt virágok porrá váltak
De még mindig suttognak a fáknak.
Eltűntek a lepkeszárnyak;
S én folyton elestem
Zöld lombokban, szivárványban
Görcsös gyökerekben.

Holt virágok porán lépek
Emlékszem még - milyen szépek!
Egyszer még megszagolnám őket...
De késő este leple jő,
Bezárul a súlyos vaskapu, havazik.
Szívemben kialszik a hő.

Holt virágok porába térdelek
Elképzelem, hogy még mindig szépek
Színekkel keverik a zöld rétet,
S nem érzem a hideget
Száz lepkeszárnyat látok újra
- hát mégis visszajöttek!

Holt virágok porrá válnak
Mesét suttognak a fáknak.
Visszatérnek színes szárnyak;
Fehér hótakaró
Por felett, fák alatt; én is fekszem-
S szárnyakkal álmodom.

5 megjegyzés:

Selene írta...

Ezt a verset Te írtad? - Csodálatosan megható. És a kép is...

Cherry írta...

Igen én és köszönöm szépen :)

Ilyasviel írta...

Hát...keresem a szavakat...csak most tévedtem ide a blogra, de ez a vers...páratlan...

Ilyasviel írta...

És most nézem, hogy egy kedves ismerősöm párja vagy...kicsi a világ:) Azért ez mosolyogtató:)

Cherry írta...

Köszönöm az elismerést. A világ pedig valóban, már-már arcátlanul kicsi :) Nos, üdv a blogomon kedves Ilyasviel, remélem további bejegyzéseimben is találsz majd értékeket :)
Üdv: rickie