2009. augusztus 22.

Miért útálsz?


Az emberek tele vannak gyűlölettel. De többnyire bele sem gondolnak, milyen súlyú szavakat használnak. Talán, ha azt mondják, utálnak valamit, nem is így értik igazából. Talán csak nemszeretem-dolgokat emelnek ilyen magasságokba.

Képzeljünk el egy világot gyűlölet és harag nélkül - mindenki előzékeny, illedelmes, nem nyafog, nem káromkodik, nem mondja azt, hogy UTÁLLAK... kéz a kézben táncolnak a csupaszín virágos réteken, mint egy átkozott hippi kommün és mindent és mindenkit csak szeretni lehet...

Szerintem undorító, borzalmas, unalmas. És szerintem nem egyedül vagyok így ezzel. Mindenki ezt gondolja. Szükségünk van a gyűlöletre. Függünk a haragtól, függünk az utálattól. Ugyanolyan betegesen szükségünk van rá, mint a szeretetre.

Vegyünk példának egy hippit. Hmm, ismerek is egyet. Egyszer beszélgettem vele. Aranyos volt, szép dolgokat mondott. NO WAR, JUST PEACE AND LOVE... cuki :) Most vonatkoztassunk el a hippik erős drogfogyasztásától, naturalizmusától, minden egyébtől, ami undorítja az embereket. Egyszer hallottam egy mondatot ettől a bizonyostól, akit ismerek. Felfedeztem benne a másik oldalt is. Valahogy így hangzott:
- Útálom a háborút...

Nincs olyan ember, aki ne függne az útálattól... még a legszeretőbb, a legszeretetreméltóbb embernek is szüksége van rá. Mert ettől vagyunk emberek. Hogy gyűlölünk és gyilkolunk, s néha szeretünk is, de akkor is gyilkolunk. A legtöbb ember csak önmagát öli meg, szép lassan, 10000 éves ciklusokban... de akkor is. Mindenki gyűlöli ha gyűlölik és mindenki gyűlöl mást gyűlölni. De ez egy épp olyan természetes folyamat, mint pl. a térdreflex. Enélkül nincs ember. Enélkül nincs állat. Nincs élő és gondolkodó organizmus a Földön. Mikor még nem volt, azok voltak a legszebb idők...

Túl kell lépni a gyűlöleten, de semmiképp nem kell tenni ellene. Sőt, nem is szabad. Aki nem szeret és nem gyűlöl szabadon, azt bekebelezte valami. Az emberek 99,9%-át már bekebelezte valami. Erről majd egy későbbi bejegyzésben. Engem pl. a szerelem. Azért írok ilyen hasztalan eszmefuttatási maszlagot, mert útálnak és útálok, holott én szeretni szeretnék, mindent és mindenkit. De ezt nem tudom levetkőzni, mert azzal megnyúznám magam.

Nincsenek megjegyzések: